تارخ انتشار: یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳
کد خبر : 15962
چاپ خبر
حسین انتظامی مطرح کرد:

همه فیلم‌های حاضر در جشنواره می‌توانند اکران شوند+ واکنش به حواشی جشنواره فیلم فجر

سرپرست سازمان سینمایی درباره اعمال نظر برخی نهادها بر سرنوشت فیلم‌های دارای پروانه نمایش، گفت: زمانی نهادها با تهیه‌کنندگان وارد مذاکره می‌شوند و با آن‌ها تعاملاتی دارند که آن بحث دیگری است اما از نظر جشنواره همه فیلم‌های حاضر در جشنواره می‌توانند اکران شوند

همه فیلم‌های حاضر در جشنواره می‌توانند اکران شوند+ واکنش به حواشی جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبررسا، حسین انتظامی شامگاه شنبه ۱۳ بهمن در حاشیه بازدید از سینمای رسانه‌ها در جشنواره سی وهفتم فیلم فجر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای برای کلیه جشنواره‌های وزارت ارشاد، در هر حوزه تخصصی در دست تدوین است و تا پایان سال مباحث آن منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این آیین نامه چارچوب و اصول کلی هر جشنواره معین می‌شود و طبعا یکی از مهمترین بخش‌های این آیین نامه مربوط به تعامل با رسانه‌ها است، گفت: در این آیین نامه معین خواهد شد که چگونه رسانه‌های تخصصی از ظرفیت هر رویداد استفاده کنند.

این مدیر فرهنگی درباره آسان کردن فرآیند مجوز فعالیت رسانه‌های تخصصی نیز توضیح داد: خوشبختانه به همت هیأت نظارت بر مطبوعات، رسانه‌های مکتوب و پایگاه‌های خبری، زمان صدور مجوز طولانی‌ای ندارند و به حدود ۴ یا ۵ ماه رسیده است. 

انتظامی درباره مطالبه اصحاب رسانه از صاحبان فیلم‌ها در زمینه شفافیت مالی، گفت: شفافیت آنقدر مفهوم جامعی دارد که در صورت تحقق همه این مباحثی که به آن اشاره می‌کنید خود به خود رنگ خواهد باخت.

وی تاکید کرد: دستگاه دولتی باید ضوابط خود را در زمینه حمایت‌ها اعلام کند و اولویت‌ها و بسته‌های حمایتی‌اش مشخص باشد. 

سرپرست سازمان سینمایی ادامه داد: همچنین در جهت شفاف سازی اصناف هم باید کمک و همراهی کنند تا در قالب رابطه‌ای مشخص و دقیق همه فعالیت‌ها شفاف و دقیق باشد، حمایت‌ها، ‌سرمایه‌ها و حتی قراردادها به صورت شفاف منتشر شود. 

انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درباره حواشی نمایش «متری شیش و نیم» در روز نخست جشنواره و شائبه اعمال نظر برخی نهادهای خارج از جشنواره بر فرآیند حضور فیلم، گفت: در این زمینه توضیحات لازم و پاسخ صریح را دبیر جشنواره داده است و سعی می‌کنم در حوزه تخصصی همکارانم ورود نکنم.

وی درباره شرایط تعاملی سازمان‌ها و نهادهای خارج از سازمان سینمایی با جشنواره فجر با اشاره به اینکه اصل تعامل طبیعتا خوب است و فیلم‌هایی که به جشنواره راه پیدا کرده‌اند در یک فرآیند تعریف شده پذیرفته شده‌اند، گفت: کما اینکه در دو سال اخیر این آثار پس از دریافت پروانه نمایش در جشنواره اکران می‌شوند تا بعد از جشنواره اکران آن‌ها با مشکلی مواجه نشود.

انتظامی درباره اعمال نظر برخی نهادها بر سرنوشت فیلم‌های دارای پروانه نمایش، گفت: زمانی نهادها با تهیه‌کنندگان وارد مذاکره می‌شوند و با آن‌ها تعاملاتی دارند که آن بحث دیگری است اما از نظر جشنواره همه فیلم‌های حاضر در جشنواره می‌توانند اکران شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های به‌وجود آمده درباره تک‌خوانی زن در آیین افتتاحیه جشنواره فجر با اشاره به اینکه اساساً تک‌خوانی در این مراسم صورت نگرفته است، طرح این سوال را از اساس منتفی دانست.

سرپرست سازمان سینمایی درباره تناسب فیلم‌های حاضر در جشنواره سی‌وهفتم و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، توضیح داد: فیلم‌هایی که امروز در جشنواره نمایش داده می‌شود آثاری است که در طول یک سال گذشته ساخته شده است و اهل فن که آثار پارسال و امسال را دیده‌اند اذعان دارند که کیفیت و مضامین فیلم‌ها ارتقا پیدا کرده است.

برچسب ها:


پاسخی بگذارید