تارخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر : 774
چاپ خبر
اصغر فخریه کاشان:

حداکثر استفاده را از فرصت پسابرجام کردیم/ معترضان به تاخیر در تحویل بویینگ، مخالف خرید هواپیما بودند

مشاور وزیر راه وشهرسازی در امور بین الملل گفت: از آنجایی که نمی‌توانستیم به طور دقیق شرایط آینده را پیش بینی کنیم و احتمالات زیادی را پیش رو داشتیم، این انعطاف پذیری را در قرارداد ایجاد کردیم که هرگاه یک شرایط تغییر کرد، برنامه جایگزینی داشته باشیم.

حداکثر استفاده را از فرصت پسابرجام کردیم/ معترضان به تاخیر در تحویل بویینگ، مخالف خرید هواپیما بودند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبررسا، اصغر فخریه کاشان درباره قراردادهای پسابرجامی گفت: این حجم از قرارداد‌ها نشان می‌دهد که وزارت راه وشهرسازی حداکثر استفاده از فرصت پسابرجام و امکانات در اختیار را کرده اما واقعیت این است که جهان برای ایران محدودیت ایجاد می‌کند.

مشاور وزیر راه وشهرسازی در امور بین الملل با بیان اینکه به آنچه که به صلاح کشورمان و در توان و حوزه اختیاراتمان بود عمل کردیم، گفت: همین افرادی که امروز متعرض هستند وزارت راه وشهرسازی چرا تنها ۱۱ فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشور کرده است زمانی که در حال انعقاد این قرارداد‌ها بودیم مخالف خرید هواپیما بودند.

فخریه کاشان با اشاره به یکی از مزایای قرارداد با شرکت‌های بویینگ، ایرباس و‌ای. تی. آر افزود: یکی از مزیت های قرارداد با ایرباس، بویینگ و‌ای. تی. آر این است که قابلیت انعطاف براساس زمان و شرایط دارد.

وی گفت: از آنجایی که نمی‌توانستیم به طور دقیق شرایط آینده را پیش بینی کنیم و احتمالات زیادی را پیش رو داشتیم، این انعطاف پذیری را در قرارداد ایجاد کردیم که هرگاه یک شرایط تغییر کرد، برنامه جایگزینی داشته باشیم. تمام این موضوعات به امضای دو طرف رسیده است و از مهم‌ترین مزایای قراردادهای ما با شرکت‌های سازنده هواپیما است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل با اشاره به دور بعدی مذاکرات با بویینگ برای تحویل سفارش ایران ایر گفت: مذاکرات برای بویینگ پس از اعلام تصمیم آمریکا درباره برجام- که گفته شده امشب است-موکول می‌شود.

وی همچنین درباره یکی از موضوعات قرارداد با این شرکت‌های سازنده هواپیما مبنی بر انتقال تکنولوژی ساخت برخی از قطعات هواپیما گفت: وزارت راه وشهرسازی مسئول اجرای این بند از قرارداد نیست و ما این بستر را برای دستگاه‌های مربوطه ایجاد کردیم و این دستگاه‌ها مسئولیت پیگیری این بند از قرارداد را بر عهده گرفتند و آن‌ها باید از این بستر استفاده می‌کردند.

فخریه کاشان خاطرنشان کرد: در وزارت راه و شهرسازی قرارداد برقی سازی راه آهن تهران- مشهد، قرارداد برقی سازی راه آهن اینچه برون- گرمسار، قرارداد راه آهن چابهار، قرارداد قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان، قرارداد برقی شدن راه آهن تهران- تبریز، قرارداد با شرکت‌های سازنده داخلی برای تولید کامیون و نوسازی ناوگان باری جاده‌ای، قرارداد‌های شرکت فرودگاه‌ها برای خرید رادار و ۱۵۰ قرارداد نوسازی تجهیزات فرودگاهی به امضا رسید که این قرارداد‌ها گوشه‌ای از اقدامات این وزارتخانه عمرانی برای استفاده از شرایط برجام بود.

 

 



پاسخی بگذارید