تارخ انتشار: سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳
کد خبر : 7554
چاپ خبر
مدیران عامل دو شرکت بزرگ خودروسازی اعلام کردند:

پیش فروش ۹۰ هزار دستگاه خودرو توسط سایپا و ایران خودرو

دو شرکت بزرگ خودروسازی سایپا و ایران خودرو از پیش فروش ۹۰ هزار دستگاه خودرو خبر دادند

پیش فروش ۹۰ هزار دستگاه خودرو توسط سایپا و ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبررسا، قاسم جهرودی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه این شرکت برای فروش ۵۰ هزار دستگاه خودرو از محصولات این شرکت خبر داد.

وی در این خصوص گفت: با توجه به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه تنظیم بازار، از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه هفته جاری (۱۴ شهریور ماه)، فروش ۵۰ هزار خودرو از انواع خانواده پراید، تیبا و نیسان به صورت پیش فروش آغاز می شود.

همچنین هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به برنامه این شرکت برای فروش ۴۰ هزار دستگاه خودرو گفت: از هفته آینده کار فروش ۴۰ هزار خودرو توسط ایران خودرو آغاز می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با رد موضوع احتکار توسط خودروساز، این عمل را زشت و ناپسند در هر حوزه ای خواند و افزود: احتکار توسط خودروساز هیچ توجیهی ندارد چرا که خودرو به فروش رفته و مشتری آن مشخص است و اگر تاخیری در تحویل صورت بگیرد خودروساز موظف به پرداخت جریمه به مشتری است.

وی تصریح کرد: تاخیری که درحال حاضر در تحویل خودروها وجود دارد مربوط به کمبود قطعه است که سبب شده ما نتوانیم خودرو را به موقع به مشتری ارایه کنیم.

یکه زارع در ارتباط با انتشار فیلمی درخصوص موجودی انبار سایت های تولیدی ایران خودرو اظهار داشت: ما ۱۰ روز قبل از اینکه این اتفاق بیفتد تمام موجودی خودروها را به سازمان تعزیرات اعلام کرده ایم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه یک ریال از پول هایی که در بازار و بالاتر از قیمت های مصوب مبادله می شود در جیب خودروساز نمی رود، گفت: از اینکه قیمت ها چند میلیون بالا می رود زجر می کشیم و باید سیستمی ایجاد کنیم که مشتری به ما اعتماد کرده و به جای مراجعه به بازار کاذب از ما خرید کند.

وی تاکید کرد: از هر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در برنامه های فروش، ۹۵ درصد با قیمت روز و مصوب پیش فروش می شود و تنها ۵ درصد به صورت فوری عرضه می شود که این قسمت سبب التهاب در بازار شده است.

یکه زارع خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم بازار را از التهاب درآوریم باید تقاضای تحویل فوری را مدیریت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما خودروسازان باید خودمان را مسئول بدانیم، تصریح کرد: خودروساز باید در زمینه حل مشکلات تولید و تحویل به موقع خودرو با قیمت مناسب، پاسخگو باشد اما سیاست ها جای دیگری تعیین می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان به سمت بازار خودرو، سکه و مسکن وارد شده که برابر با فروش کل خودروسازی کشور در یک سال است. این میزان نقدینگی سبب ایجاد التهاب و بازار کاذب شده است.

وی اعمال شرایط محدود کننده برای جلوگیری از سوءاستفاده را از جمله اقدامات در حوزه فروش محصول در ایران خودرو دانست و افزود: در سیستم فروش عوامل محدود کننده ای از جمله خرید نکردن در ۱۸ ماه گذشته و یا ثبت نام یک محصول برای هر کد ملی در یک سال را اعمال کرده ایم.

مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: با این وجود، جاذبه ایجاد شده برای سرمایه گذاری در بخش خودرو، جامعه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفری متقاضی را شکل داده که خارج از کنترل خودروساز است.

یکه زارع همچنین درباره نارضایتی مشتریان از مشکلات ثبت نام اینترنتی گفت: برنامه فروش در زمان اعلام شده باز است اما وقتی ۵۰۰ هزار نفر برای خرید ۲۰ هزار دستگاه خودرو مراجعه می کنند قطعا ۴۸۰ هزار نفر به دلیل موفق نشدن در ثبت نام ناراضی خواهند بود.

وی تاکید کرد: ثبت نام به تعداد ظرفیت تعیین شده در برنامه های فروش انجام می شود و ما می توانیم اطلاعات را در اختیار مراجع و نهادهای مربوطه قرار دهیم.

یکه زارع همچنین در زمینه راهکار تنظیم بازار اظهار داشت: ما راه حل داریم؛ اگر به خودروساز اجازه دهند که خودرو را ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار بفروشد آن هم فقط برای تحویل فوری، قطعا بعد از مدت کوتاهی بازار به تعادل رسیده و به قیمت مصوب نزدیک خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مابه التفاوت قیمت مصوب و قیمت بازار هم به خودروساز تعلق نگیرد و ساز و کار دیگری برای آن اندیشیده شود. با این اقدام قیمت بازار سیاه شدیدا افت خواهد کرد و خودرو به قیمت مصوب خرید و فروش خواهد شد.

یکه زارع در ادامه با عذر خواهی از مشتریان محصول ۲۰۰۸ برای تاخیر در تحویل این خودرو گفت: ۲۰۰۸ محصول جدیدی بود که تولید آن همزمان با تحریم ظالمانه با تاخیر روبرو شد.

همچنین

اخبار مرتبط


پاسخی بگذارید