به گزارش خبررسا، محمدعلی زلفی گل روز شنبه در حاشیه مراسم شروع به کار خود در وزارت علوم در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص بازگشایی دانشگاه ها از اول مهرماه اظهار داشت: حضور دانشجویان در دانشگاه ها منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است.
وی تاکید کرد: وزارت علوم در این زمینه تابع ستاد ملی مقابله با کرونا است.
وزیر علوم اظهار داشت: با باز شدن دانشگاه ها سعی می کنیم از تجربیات دوران کرونا به عنوان بسته تکمیلی آموزش استفاده کنیم.
زلفی گل گفت: به عنوان مثال وقتی استادان به صورت حضوری در دانشگاه ها تدریس می کنند، سیستم سنجشی و انگیزشی ایجاد می کنیم که استاد به صورت آفلاین و مجازی هم بتوانند آموزش خود را در اختیار دانشجویانی که حضور ندارند، قرار دهند.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: آموزش های دوران کرونا نشان داد که می توان از تجربیات سایر استادان دانشگاه ها برای آموزش ها و سمینارهای مهم استفاده کرد.
وی ادامه داد: در خیلی از موارد نیاز نیست استاد برای داوری مسیری را طی کند و این امکان به صورت مجازی فراهم شده است.
زلفی گل گفت: از تجربیات دوران کرونا می توان در راستای دیپلماسی علمی و برگزاری مجازی سمینارها و تعاملات بین المللی استفاده کرد و دانشمندان دنیا غیرحضوری در این تعاملات شرکت کنند.
وی افزود: با باز شدن دانشگاه ها سعی می کنیم از تجربیات دوران کرونا به عنوان بسته تکمیلی آموزش استفاده کنیم.
زلفی گل گفت: به عنوان مثال وقتی استادان به صورت حضوری در دانشگاه ها تدریس می کنند، سیستم سنجشی و انگیزشی ایجاد می کنیم که استاد به صورت آفلاین و مجازی هم بتواند آموزش خود را در اختیار دانشجویانی که حضور ندارند، قرار بدهد.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: آموزش های دوران کرونا نشان داد که می توانیم از تجربیات سایر استادان دانشگاه ها برای آموزش ها و سمینارهای مهم استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در خیلی از موارد نیاز نیست استاد برای داوری مسیری را طی کند و این امکان به صورت مجازی فراهم شده است.
زلفی گل گفت: از تجربیات دوران کرونا می توان در راستای دیپلماسی علمی و برگزاری مجازی سمینارها و تعاملات بین المللی استفاده کرد و دانشمندان دنیا غیرحضوری در این تعاملات شرکت کنند.
وزیر علوم درباره نخستین اقدامی که از امروز آن را پیگیری می کند، گفت: دانشگاه ها مستقل هستند و هیأت امنای هر دانشگاه با توجه به شرایط، سلیقه و مزیت های نسبی خود قوانین و مقررات متفاوتی را اجرا می کند اما نکته مغفول مانده، نقش نظارتی هیأت های امنا است که در اولین فرصت نقش نظارتی هیأت های امنا را احصا می کنم.
وی تاکید کرد: از این پتانسیل برای افزایش بهره وری اموری که در آموزش و پژوهش نقش دارد، جاری و ساری می کنم.
زلفی گل درباره عملکرد منصور غلامی در وزارت علوم گفت: جامعه علمی ما باید در این باره نظر بدهند. غلامی انسانی فرهیخته است که خدمات شایانی به آموزش عالی داد.