به گزارش خبررسا، احد رستمی درباره نحوه اعتراض آن دسته از بیمهپردازان تأمین اجتماعی که از دریافت بسته حمایتی دولت جا ماندهاند، اظهار کرد: چنانچه مجموع درآمد اعضای خانواری که بیمهپرداز سازمان تأمین اجتماعی هستند کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است و تاکنون بسته حمایتی خود را دریافت نکردهاند، در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #۸*۱۴۲* و درصورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #۸*۱۴۲۰* ارسال کنند.
وی تأکید کرد: معترضین برای ثبت اعتراض خود در سامانه مذکور، ۱۰ روز فرصت دارند؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها درخواستهایی را پیگیری خواهد کرد که کد ملی سرپرست خانوار یارانهبگیر بههمراه شماره تلفن وی و یا یکی از اعضای خانوارش در سامانه ثبت شده باشد.
مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: با توجه به اینکه بسته حمایتی بیمهپردازان تأمین اجتماعی به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز شده است، لازم است افراد قبل از ثبت اعتراض، از عدم واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوار اطمینان حاصل کنند.
رستمی یاد آورشد: ارسال پاسخ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افراد معترض، حداقل دو هفته زمان خواهد برد و نتیجه بهصورت پیامک، به شماره تلفنی ارسال میشود که در زمان ثبت اعتراض، به سامانه وارد شده است؛ بر این اساس، افراد برای پیگیری اعتراض و یا دریافت پاسخ، نیازی نیست به سازمان یا ادارات دولتی مراجعه کنند و تنها از طریق سامانه یادشده اطلاعرسانی انجام میشود.
وی تأکید کرد: تا زمانی که پاسخگویی به اعتراضات به پایان نرسیده است، طرح حمایت غذایی ادامه دارد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: رانندگان بینشهری و درونشهری، کارگران ساختمانی، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویشفرمایان، کارگران کارگاههای متفرقه، شاغلان کسب و کارهای خانگی، کارگران باربر، زنبورداران و دریافتکنندگان بیمه بیکاری از جمله افراد بیمهپردازی بودهاند که تاکنون بستههای حمایتی خود را دریافت کردهاند.