به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبررسا، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: به طور مستمر با کانونها و انجمنهای صنفی مربوط به رانندگان کامیونها و حمل و نقل بار در ارتباط هستیم و مشکلات و دغدغههای این قشر به سازمان راهداری بدون پیچیدگیها و بروکراسیهای اداری منتقل میشود.
وی با تاکید بر اینکه برخی از فعالان این قشر امروز درخواستهایی مطرح میکنند که منطقی نیست و به زیان سایر رانندگان تمام میشود، خاطرنشان کرد: عدهای از رانندگان مطالبه افزایش قیمت ۵٠ درصدی را دارند که این موضوع در نهایت به ضرر خودشان تمام میشود. امروز بحث رقابت ریل و جاده در حوزه حمل و نقل بار مطرح است که این افزایش قیمتها رقابت با بخش ریلی را سختتر میکند.
داریوش امانی افزود: از سوی دیگر با افزایش قیمت ۵٠ درصدی قیمت تمام شده محصول افزایش مییابد و انگیزه صاحبان بار و شرکتها برای انتقال بار از طریق جاده کاهش مییابد.
وی با بیان اینکه کامیوندارها نگران افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک نباشند، اظهار داشت: با تمام نهادهای مسئول از جمله وزارت صنعت و بانک مرکزی مذاکره شده است که تمام این لوازم مورد نیاز با ارز دولتی خریداری و توزیع شود.
وی افزود: تجربه این اقدامات را در زمان هدفمندی یارانهها داشتیم و در این شرایط هم مذاکرات انجام شده تا تمام لوازم و لاستیک مورد نیاز رانندگان با ارز دولتی خریداری شود.
وی با بیان اینکه بحث افزایش کرایه بها رانندگان کامیونها، بیمه این قشر و بازنشستگی آنها از ماههای گذشته در دست اقدام و اجرا بوده است، گفت: نزدیک به یک ماه گذشته دستور افزایش کرایه بها تا ٢٠ درصد به تمام استانها ابلاغ شد و در برخی از استانها به اجرا رسید و تنها در چند استان اجرا نشده بود که در این مناطق هم از فردا اعمال میشود.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه یکی از مشکلات حق بیمه رانندگان بود که این موضوع را با همکاری تامین اجتماعی رفع کردیم، اظهار داشت: یارانه حق بیمه رانندگان به مدت چند روز قطع شده بود که بلافاصله این موضوع را رفع کردیم.
امانی گفت: بیمه بازنشستگی از دیگر مشکلاتی است که رانندگان مطرح میکنند و در حال رایزنی با نهادهای مربوطه برای رفع این مشکل هستیم و نهایتا تا دو ماه دیگر هم این موضوع حل خواهد شد.
وی افزود: برخی از مشکلاتی که رانندگان مطرح کردهاند، مشکل صنفی است که خود این رانندگان روسای صنف خود را انتخاب کردهاند و این مشکلات باید در داخل صنف حل شود البته سازمان راهداری به این موضوع هم ورود کرده و شرکتهایی که حق کمیسیون بالاتری از رانندگان دریافت کنند، در صورت شکایت راننده با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: ما در جریان تمام موضوعات مطروحه از سوی رانندگان هستیم اما حل و رفع برخی از این مشکلات فراتر از اختیارات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است و باید نهادهای بالادستی دستور رسیدگی به این موضوعات را بدهند.
امانی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات رانندگان را وظیفه خود میدانیم، تصریح کرد: بحث رفاه و بیمه تکمیلی رانندگان هم در دستورکار سازمان است و به زودی به مرحله اجرا میرسد.