- خبر رسا - http://khabarrasa.ir -

دستگاه ها و نهادهای کشور باید نگاهی مشترک و هم افزا به دفاع مقدس داشته باشند/ لزوم تهیه آیین نامه ای فراگیر به منظور فعالیت هنری در بخش دفاع مقدس

به گزارش خبررسا، سیدعباس صالحی امروز در نشست هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در موزه انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس یک سرمایه ملی است که باید در تمام بخش ها از آن حمایت شود.

وی افزود: باید در زمینه حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و انجام فعالیت های هنری در این زمینه با دقت مضاعف عمل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت ارشاد در زمینه دفاع مقدس با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همکاری دارد، گفت: دفاع مقدس را باید به عنوان یک حوزه حریم دار نگاه کنیم.

صالحی با تاکید بر تهیه آیین نامه ای به منظور فعالیت هنری در بخش دفاع مقدس اضافه کرد: آیین نامه محصولات هنری دفاع مقدس باید جامع باشد و وزارت ارشاد و صدا و سیما را در بر گیرد.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه های کشوری و لشکری باید نگاهی مشترک و هم افزا در زمینه دفاع مقدس داشته باشند.

در ادامه این جلسه رییس سازمان صدا و سیما نیز گفت: صدا و سیما بیش از ۳۰ سال است که بر روی مقوله دفاع مقدس کار می کند و از تیمی حرفه ای در این زمینه بهره می برد.

عسگری با بیان اینکه باید کاری کنیم که واقعیت های دفاع مقدس به درستی منعکس شود گفت: ما باید تسهیل گر باشیم و از کسانی که می خواهند در زمینه دفاع مقدس فعالیت کنند، حمایت کنیم.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در این بنیاد گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تمام اسناد مربوط به جنگ تحمیلی را در اختیار دارد که این اسناد شامل ۵۶ پروژه می شود به نحوی جعبه سیاه جنگ تحمیلی هستند.