تارخ انتشار: دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر : 17229
چاپ خبر
پیروز حناچی در نشست خبری مطرح کرد:

بدنبال کاهش هزینه ها در شهرداری هستیم/برخی از خطوط مترو پارکینگ قطار ندارند/پرونده تخلفات شهرداری پیشین به قوه قضائیه ارجا شده است + توضیح در خصوص انتصابات سفارشی و جزئیات تصویب لوایح و روند پیگیری برنامه های مدیریت شهری تهران

شهردار تهران صبح امروز در نخستین نشست خبری خود را در ساختمان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تهران برگزار کرد

بدنبال کاهش هزینه ها در شهرداری هستیم/برخی از خطوط مترو پارکینگ قطار ندارند/پرونده تخلفات شهرداری پیشین به قوه قضائیه ارجا شده است + توضیح در خصوص انتصابات سفارشی و جزئیات تصویب لوایح و روند پیگیری برنامه های مدیریت شهری تهران

به گزارش خبررسا، پیروز حناچی صبح امروز در نخستین نشست خبری خود که در ساختمان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) به ارائه گزارش فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران پرداخت.

شهردار تهران با بیان اینکه در این دوره با چالش جدی در خصوص تامین منابع مواجهیم، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با هماهنگی شهرداری مناطق، فعالیت سازمان‌ها و در جهت کاهش هزینه‌ها اقدام کنیم و همچنین به‌دنبال آن هستیم تا با تأمین منابع از مالیات بر ارزش افزوده و کمک‌های دولت این کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد برای هزینه جاری شهر تهران باید درآمد کسب شود، افزود: هرگونه ایجاد وقفه در کسب درآمد، اداره شهر را با مشکل مواجه خواهد کرد.

حناچی ضمن اشاره به نظرسنجی که از مردم در سال ۹۶ انجام شد، گفت: ترافیک و آلودگی هوا در صدر مشکلات تهران از نگاه شهروندان هم در دوره قبلی و هم در دوره فعلی بوده است.

حناچی در پاسخ به سوالی درخصوص نامه‌ تهدیدآمیز محمدجواد حق شناس، عضو شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر مجازند سوال کنند و اعتراض داشته باشند. نامه ایشان مربوط به بیش از یک ماه پیش است. من فقط می گویم وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن

شهردار تهران با بیان اینکه بهره‌برداری از خطوط ۶ و ۷ اصلی‌ترین هدف ما در این دوره بوه است؟ گفت: خط شش را در پایان امسال یا اوایل سال آتی افتتاح می‌کنیم و خط هفت را هم از ایستگاه مهدیه تا ایستگاه صنعت افتتاح خواهیم کرد، البته خط هفت قبلا افتتاح شده بود، اما به خاطر مسائل ایمنی متوقف شده بود. برای تکمیل خط هفت، ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت گرفتیم که در دی ماه وصول شد.

وی افزود: همچنین برای خط سه، ۲ هزار میلیارد از بانک شهر گرفتیم. خط شش از این قابلیت برخوردار است که در آن از قطار بدون راننده استفاده شود.

حناچی اظهار کرد: ما حدود  700 واگن خریده بودیم که در ترخیص ۸۵ درصد از آن انجام شده و الباقی به خاطر بدهی مالیات بر ارزش افزوده هنوز ترخیص نشده است. برنامه این است که هر ۲۲ روز یک رام قطار مورد بهره‌برداری قرار گیرد

وی اضافه کرد: هدف مشترک ما در شهرداری و شورای شهر این است که سفرهای روزانه در متروی تهران از دو میلیون سفر تا هفت میلیون سفر افزایش یابد. البته دو هزار واگن برای تکمیل خطوط باقی مانده مترو و کم کردن سر خط قطارها لازم است.

به گفته حناچی ۳۷۶ واگن برای خط هفت از طریق فاینانس فراهم شده است. همچنین برای خرید هزار دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه اتوبوس دیزلی تفاهم‌نامه منعقد شده است.

حناچی با اشاره به اثرات قابل توجه اجرای طرح کاهش بیان کرد: سهم روزهای پاک امسال از ۳ روز به ۱۳ روز افزایش یافت. همچنین روزهای قابل قبول از ۶۰ روز به ۹۲ روز افزایش پیدا کرد. روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس هم از ۶۶ روز به ۲۹ کاهش یافته است. تهران در سال ۹۷ تا این تاریخ هیچ روز ناسالمی نداشته است؛ در حالی که در سال گذشته ۵ روز ناسالم داشتیم البته نزولات جوی هم در این امر موثر است، اما تمام این موفقیت به خاطر نزولات جوی نیست به نظر می‌رسد، تلاش همکاران ما در معاونت حمل و نقل ترافیک و پلیس راهور با نصب دوربین‌های شهری مجهز به کنترل معاینه فنی و افزایش ایستگاه‌های معاینه فنی موثر بود. ما افتتاح سه مرکز معاینه فنی خودروهای سبک را داشتیم.

شهردار تهران با اشاره به تلاش در جهت کاهش یک دقیقه‌ای هدوی مترو گفت‌: برخی از خطوط ما پارکینگ قطار ندارند و قطارها در تونل‌ها نگهداری می‌شوند. فعال کردن فعالیت مجتمع‌های ایستگاهی و توسعه آنها از موضوعاتی است که ما تعقیب می‌کنیم. همچنین جایگزینی دو هزار اتوبوس فرسوده  با بهره‌گیری از تسهیلات دولت و نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده از برنامه‌های آتی ما است.

وی در خصوص پیشرفت‌ها در حوزه شهرسازی و معماری شهرداری گفت: تکمیل و بازنگری اسناد کن و فرحزاد انجام شده و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده است. همچنین کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تهران مراحل ابلاغ را طی می‌کنند. همچنین تهیه لایحه عوارض ارزش افزوده ناشی از طرح‌های توسعه شهری برای پارکینگ و عوارض ساختمانی و رسیدگی به تخلفات مهندسان ناظر در کنترل ساختمان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این بخش است.

ادامه دارد…

برچسب ها:
اخبار مرتبط


پاسخی بگذارید